אתם נמצאים כאן : עמוד הבית » עמוד הבית » לקראת שבוע הספר: ספר חדש בסדרת משחקי הכס

לקראת שבוע הספר: ספר חדש בסדרת משחקי הכס

לקראת שבוע הספר: ספר חדש בסדרת משחקי הכס

ספרים חדשים שיראו אור לקראת שבוע הספר בחודש יוני.

ריקוד עם דרקונים,חלק ראשון: חלומות ואבק.
מאת ג'ורג' ר.ר. מרטין
אחרי שבע שנות המתנה מאז שפורסם הספר הרביעי בסדרת שיר של אש וקרח רואה אור בעברית הספר החמישי שלו ציפו אלפי אוהדי הסדרה, בשני חלקים: בשבוע הספר יצא למדפים החלק הראשון, "חלומות ואבק", ומיד לאחריו יראה אור החלק השני – "לאחר המשתה".
מעל 15 מיליון עותקים נמכרו מהספרים שראו אור בסדרה, ומכאן, בין השאר, ההילה סביב מרטין, שהעיתונות העולמית הכתירה אותו כ"טולקין האמריקאי".
שיר של אש ושל קרח הוא סיפור פנטזיה המתרחש בעולם דמיוני קסום, שקורותיו מסופרות בפרוטרוט ובמדויק, בליווי מפות ושושלות יוחסין.
העלילה מתמקדת במלחמה ארוכה בין כמה בתי אצולה על השליטה בשבע ממלכות דמיוניות בסגנון ימי הביניים. יש בה אבירים וספינות פיראטים, דרקונים, מכשפות, אנשי זאב וזומבים, חומה ענקית מקרח, עורבים מדברים, מרכבות הרתומות לפילים לבנים וענקים הרכובים על ממותות. יש מגוון מדהים של נופים, ערים וארצות וכמובן עלילה סוחפת, גדושה בקרבות, בדם ובאש, בחרבות מתנופפות ובטירות שנכבשות.בריקוד עם דרקונים: חלומות ואבק, ג'ורג' ר.ר. מרטין חוזר אל העולם של "שיר של אש ושל קרח", אך הפעם הוא מתרחק ממלחמת האזרחים שמשתוללת בווסטרוז לעבר יבשות רחוקות ואל הצפון המקפיא ומגלה לנו מה קרה בזמן שמשתה העורבים השתולל בממלכה. לאחר מאורעות סופת החרבות, טיריון בורח ממעלה המלך מחשש לנקמה. הוא מגיע ליבשת מרוחקת ופוגש בני ברית שנאמנותם מוטלת בספק, אך מבין שכדי להיות חייל טוב במשחקי הכס, הוא חייב לשחק לפי הכללים הנאותים; גם אם עליו להעניק את נאמנותו למלכת דרקונים, שקיומה הוא בגדר שמועה רחוקה. מלכת הדרקונים, דאינריז, מולכת על העיר מירין, בעוד השליטה בשתי הערים האחרות במפרץ סוחרי העבדים, יונקאי ואסטאפור, חומקת בין אצבעותיה. אבודה בעיר זרה וללא בני ברית, דאני חייבת ללמוד לשלוט גם בתושבי העיר וגם בדרקונים שלה, שיוצאים מכלל שליטה. בזמן שברית רצחנית הולכת ונכרתת בלילות וגובה מחיר דמים, היא חוששת שתצטרך לשלם מחיר כבד מאוד על מנת לשמור על השלום בעיר שנבנתה מחלומות ומאבק. ג'ון שלג, המנהיג ה-998 של משמר הלילה, חייב לאגד את הצפון סביבו. הוא מבין כי הסכנה אינה הפראים, אלא היצורים האפלים השוכנים בצפון ומתקדמים דרומה בקצב מפחיד. לאחר שכרת ברית עם סטאניס באראתיאון וסיכן את ניטרליות המשמר, הוא חייב לכרות ברית חדשה שלא תתקבל בעין יפה על-ידי ממלכות הדרום ועל-ידי אנשיו שלו. מאחורי הקלעים בוחשת כוהנת אדומה בכל המתרחש.

הספר ריקוד עם דרקונים שופע כל טוב: יש בו דרמה אנושית מרגשת, תיאורים מהפנטים של אנשים, נשים, סקס, אוכל ונופים (בעיקר נופי היבשת המזרחית), תיאורי אלימות מזוויעים, הומור משובח והפתעות.זהו הספר הפנטסטי ביותר מבין החמישה והעשיר ביותר בכשפים ובמיסטיקה.

צייד הערפדים צילום יח"צ

צייד הערפדים צילום יח"צ

אברהם לינקולן, צייד ערפדים
מאת:סת' גרהאם סמית'
סת' גראהם סמית', סופר, תסריטאי ומפיק קולנוע, ידוע בעיקר כמחברם של שני רומנים הנמצאים בראש רשימת רבי המכר בניו יורק טיימס: "גאווה ודעה קדומה וזומבים" ו"אברהם לינקולן, צייד ערפדים". ספריו של גראהם-סמית' הם לא שגרתיים, בלשון המעטה. את דרכו הספרותית החל בכתיבת "הספר הגדול של הפורנו: מבט חודר אל עולם הסרטים המלוכלכים". לאחריו פרסם בין השאר את המדריך המבודח "איך לשרוד סרט אימה: כל הכישורים הנדרשים כדי לחמוק מרצח" ואת ספר המכתבים הסאטירי הנוגע לעוולות שסבלו צדדים שונים תחת ממשלו של ג'ורג' וו.בוש. "גאווה ודעה קדומה וזומבים" עורך שילוב מרתק בין עלילת יצירת המופת המפורסמת ובין עולם הזומבים ונחשב לאחד ממבשרי ז'אנר המאש-אפ הספרותי. בספרו החדש, אברהם לינקולן, צייד ערפדים, אשר נכלל ברשימת רבי המכר בארה"ב ותורגם ליותר מ-30 שפות, מנסה גראהם-סמית' להכיר לנו צדדים נוספים בדמותו הנערצת של נשיא ארה"ב ולהבין מה הניע אותו במהלך חייו – הן כילד והן כנשיא. הספר (שמשתייך גם הוא לז'אנר המאש-אפ) מבוסס על הביוגרפיה האמיתית של נשיא ארצות הברית הנערץ אברהם לינקולן ומשלב אותה עם עולם הערפדים – שילוב שלכאורה קשה לחשוב על מופרך ממנו. כל אחד מפרקי הספר פותח בציטוט מאחד מנאומיו המפורסמים של הנשיא, ובעלילה מתערבבים בדיון ומציאות עד שקשה לדעת מה הוא מה. בספר נתקל גראהם-סמית' ביומנו הסודי של אברהם לינקולן¬ כ-140 שנה לאחר כתיבתו, והיה לאדם החי הראשון שעינו שזפה דפים אלה. היומן מגלה כי אמו של הנשיא נרצחה למעשה על ידי יצור על-טבעי כלשהו (ולא מתה ממחלה, כפי שהאמינו עד כה), מה שעורר את תאוות הנקם של הנשיא, והוא פותח במסע שמטרתו להרוג את הערפדים, המעודדים את העבדות בארצות הברית של המאה ה-19.

הספר עובד לסרט וייצא לאקרנים בישראל ב- 14 ליוני 2012.

באר האלוהות
מאת:ברנדון סנדרסון
ברנדון סנדרסון נחשב לאחד הכוכבים העולים בתחום הפנטזיה. בעקבות סדרת "הערפילאים" הוא נבחר להמשיך את דרכו של רוברט ג'ורדן המנוח ולסיים את כתיבת סדרת "כישור הזמן". שלושת ספרי "כישור הזמן" שכתב וסדרת "The Stormlight Archive" הפכו גם הם לרבי מכר.

טרילוגיית הערפילאים מציגה את העולם ההרוס לאחר אלף שנות שלטונו של השליט הגדול, התגלמות הרוע בעולם, שניצח את הגיבור ודן אותו לאלף שנות עבדות. מתוך ההריסות והאפר של אותו עולם, גיבורים חדשים מנסים למצוא דרך להביס את הרוע, שהצליח לנצח כל כוח שניסה להילחם בו. קבוצת גנבים מחליטה לבצע את הפשע המושלם – לגנוב את האימפריה תחת השליט הגדול, אבל מתברר שאפילו מתחת לתרמית הגדולה, יש תרמית אדירה אחרת הרוחשת מתחת לפני השטח ושולטת בחיילים דוממים הממתינים לשעת כושר. תוכנית שנרקמה במשך אלפי שנים. בנקודה זו פותח ברנדון סנדרסון את סדרת ספרי הפנטזיה המצליחה. במהלך הסדרה נשברים כל חוקי הפנטזיה אחד אחרי השני. ברנדון הוא קורא פנטזיה ותיק, שמכיר היטב את חוקי הז'אנר, ולכן הוא יודע כיצד לעקוף ולדלג מעליהם ומביא טרילוגיה חדשה ומרעננת. בעקבות טרילוגייה זו החליט רוברט ג'ורדן המנוח שסנדרסון ימשיך לכתוב את סדרת "כישור הזמן", שאת כתיבתה הוא מסיים בימים אלו ממש.

באר האלוהות צילום יח"צ

באר האלוהות צילום יח"צ

[["רומן הערפילאים השני של סנדרסון מתחיל במקום שבו רוב סדרות הפנטזיה מסתיימות, כשצוות הגיבורים הערמומיים והאמיצים מבין שהשמירה על הכוח קשה אף יותר מאשר הדחת השליט הקודם. הספר המהנה הזה נועד במיוחד לאלה שתמיד רצו לדעת מה קורה אחרי שהחבר'ה הטובים מנצחים".
---Publishers Weekly---]]

אופוס הוצאה לאור

צילום : יח"צ

הדפס כתבה הדפס כתבה

פרסום תגובה

Scroll to top