אתם נמצאים כאן : עמוד הבית » כללי » רוב להדחתה של השופטת הילה כהן

רוב להדחתה של השופטת הילה כהן

לפחות שבעה מתוך תשעת החברים בוועדה לבחירת שופטים מתכוונים להצביע בעד ההדחה.

 

הוועדה לבחירת שופטים אמורה להחליט בתחילת החודש הבא כי יש להדיח מתפקידה את שופטת בית המשפט לעניינים מקומיים בחיפה הילה כהן.

 

מבדיקת מעריב עולה כי בקשתה של שרת המשפטים ציפי לבני להעביר את השופטת מתפקידה, תזכה לרוב של שבעה מתוך תשעת חברי הוועדה, בהתאם לנדרש בחוק. ייתכן אף שהצעת ההדחה תתקבל פה אחד. מהבדיקה עולה שאף אחד מבין חברי הוועדה אינו מתכוון להתנגד למהלך.

 

יושבת ראש הוועדה היא השרה לבני, שכבר הביעה את דעתה בפרשה. נשיא בית המשפט העליון אהרון ברק ביקש מהשופטת לפרוש מרצונה, ולפיכך עמדתו ברורה. גם מי שתחליף אותו בתפקיד בשנה הבאה דורית בייניש, צפויה להצביע כמותו.

 

גורמים יודעי דבר מסרו כי שני הנציגים מלשכת עורכי הדין בוועדה, עורך הדין בני לוינבוק וערך הדין יורי גיא רון, אמרו בשיחות סגורות שיתמכו במהלך ההדחה. לדברי המקורות, זו גם עמדתם של נציג הממשלה בוועדה השר דני נוה וחבר הכנסת בייגה שוחט.

 

חבר הכנסת שאול יהלום שוהה בחו"ל בימים אלה, ועמדותיו בעניין אינן ידועות. אך גם בהיעדרו ובהיעדר השופט ריבלין, שככל הנראה יפסול את עצמו מההצבעה על רקע כהונתו בבית הדין המשמעתי ששפט את כהן, ניתן להשיג את הרוב הדרוש.

 

גורמים בוועדה לבחירת שופטים נימקו את עמדות החברים בשיקולי "אמון הציבור במערכת המשפט". הגורמים דחו בתוקף את הטענה שלפיה לא ניתן לכנס את הוועדה, לאחר שהשופטת כבר נשפטה בבית דין משמעתי. הוועדה לבחירת שופטים רשאית למנות ועדת משנה, שתחבר חוות דעת בעניין, ותבדוק את הדברים לעומקם. לאחר מכן השופטת תזומן כהן לשימוע בפני חברי הוועדה בהרכבה המלא, ותשיב לטענות כלפיה אחרי שתקבל את כל החומר שנאסף בעניינה.

 

שלשום הודיעה שרת המשפטים על כינוס הוועדה ב – 2 באוקטובר, כדי להניע את תהליך הדחת השופטת כהן. הודעתה של לבני באה בעקבות סירובה חסר התקדים של כהן להיענות לבקשתם של אהרון ברק ומנהל בתי המשפט בעז אוקון, לפרוש מתפקידה מרצון.

 

פרקליטה של השופטת, יעקב רובין, טען כי היא עדיין שוקלת את צעדיה. במקביל איים לעתור לבג"ץ נגד שרת המשפטים, ולטעון שכינוס הוועדה לבחירת שופטים לצורך ההדחה איננו ראוי. לטענתו, בית הדין המשמעתי של השופטים כבר דן בפרשה, והחליט שכהן יכולה להמשיך לכהן כשופטת.

 

הילה כהן הורשעה בבית הדין המשמעתי לשופטים, בכך שזייפה פרוטוקולים של דיונים שלא התקיימו עקב איחוריה המרובים, והשמידה בקשות של הצדדים המתדיינים שהונחו על שולחנה.

 

 

נכתב בעיתון מעריב על ידי משה כהן

הדפס כתבה הדפס כתבה

פרסום תגובה

Scroll to top