אתם נמצאים כאן : עמוד הבית » בילוי ופנאי » מגזין "מסע אחר " משיק תערוכה נודדת של צילומים, תערוכת "בד, זהות" תיפתח ב- 20.5.12

מגזין "מסע אחר " משיק תערוכה נודדת של צילומים, תערוכת "בד, זהות" תיפתח ב- 20.5.12

מגזין "מסע אחר " משיק  תערוכה נודדת של צילומים, תערוכת "בד, זהות" תיפתח ב- 20.5.12

מגזין "מסע אחר" משיק תערוכה נודדת של יותר מ-30 צילומים מרהיבים מרחבי העולם, המציגה את החיבור בין בד לזהות – תערוכת "בד, זהות".

התערוכה תושק בקניון הגדול בפתח תקווה בין התאריכים: 20.5-2.6 ותנדוד מדי שבועיים בין קניוני בריטיש-מליסרון.

החודש תושק תערוכה מרהיבה בקניון הגדול בפתח תקווה בשיתוף עם מגזין "מסע אחר". בתערוכה "בד, זהות" יוצגו 33 תמונות, שנבחרו מתוך מאות תמונות שצולמו ברחבי העולם על ידי צוות צלמי מגזין "מסע אחר": טל גליק, דורון הורוביץ, נפתלי הילגר, דובי טל, יותם יעקבסון, הראל סטנטון ומשה שי. התמונות בתערוכה צולמו באפגניסטן, מרוקו, הודו, טיבט ועוד, הן עוסקות בקשר שבין הבד לאדם וממחישות את החיבור שלנו לאופנה.

בנין במערב אפריקה. צילום נפתלי הילגר

בנין במערב אפריקה. צילום נפתלי הילגר

בדים, אריגים ובגדים מבטאים לא רק אמירה אופנתית אלא גם מסרים של זהות ושייכות, דת ואמונה, התחפשות וטקסיות, כיסוי וחשיפה. בגדים יכולים להצביע על שייכות לקבוצה אתנית, לדת ולמידת הקרבה אליה, לעם כזה או אחר, ליחידת משטרה או למועדון אוהדים של קבוצת כדורגל, ובעצם כמעט לכל קבוצה שהיא. כך הבגד המכסה חושף חלקים בזהותו של הלובש. גם הכיסוי אינו פיזי בלבד. חוקרי שפה מוצאים קשר בין המילים "בגד" ל"בגידה", בין המילים "מעיל" ל"מעילה" – כלומר בין הבד ובין פעולות שנעשות תחת כיסוי. בפעמים אחרות מה שמכוסה מבליט את מה שנשאר חשוף.

הכנת בגד, משלב אריגת הבד ועד שלב התפירה, היא פעולה חיונית, נדרשת, אבל היא גם פעולה יצירתית שכוללת אמירה אישית מצד אחד ורקע של מנגנונים כלכליים, חברתיים ופוליטיים מן הצד האחר. וכל אלה מתנקזים אל הבחירה האישית שאנחנו עושים בכל בוקר, בכל יום. באמצעות הבחירה הזאת אנחנו אומרים משהו לעולם, במודע או שלא במודע, ואולי גם לעצמנו – האם אנחנו רואים את עצמנו כקונפורמיסטים או כאינדיבידואליסטים, כבועטים במוסכמות או כאנשי הזרם המרכזי, כאנשים רציניים או קלילים, רכים, נוקשים, פשוטים, מתוחכמים, מיוחדים, עממיים. וגם בזה אפשר לראות את הצורך האנושי כל כך להשתייך לקבוצה.

דרום קוריאה. צילום משה שי

דרום קוריאה. צילום משה שי

התערוכה תיפתח בקניון הגדול בפתח תקווה ב-20.5 ותוצג עד 2.6
התערוכה פתוחה לקהל הרחב

תמונה " אפגניסטן" צלם : נפתלי הילגר
תמונה " בנין במערב אפקריקה" צלם : נפתלי הילגר
תמונה " דרום קוריאה" צלם : משה שי

הדפס כתבה הדפס כתבה

פרסום תגובה

Scroll to top